Google förklarar sin egna företags strategi för SEO

De 80 vanligaste E-handels misstagen

För att hjälpa näringslivet har vi genomfört forskning som drivs av SEMrush Site Audit för att ta reda på vilka problem e-handelswebbplatser kämpar med mest. SEMrush med Paul Lovell skannade 1300 online-butiker för 80 tekniska och SEO-frågor, varierande mycket från milda störningar till allvarliga företagsskador.LÄS HELA FORSKNINGEN →

Google har tillhandahållit en inblick i hur det närmar sig SEO för sina egna egenskaper.

Sean O’Keefe från Google säger att du bor ovanpå de senaste uppdateringarna skiljer sig inte åt Googles interna lag än för andra webbplatsägare.

Google äger 7 000 webbplatser som hanteras av hundratals produkt- och marknadsföringsgrupper.

Webbplatser som ägs av Google får samma behandling i sökresultaten som någon annan webbplats, säger O’Keefe.

Googles team måste också följa samma riktlinjer för webbansvariga som andra webbplatser som är indexerade i sökresultaten.

Varje dag görs över 200 ändringar på Googles webbplatser, vilket eventuellt kan påverka SEO.

“Det är därför vi har infört en sammanhängande hemsida-SEO-strategi som vi kan lita på oavsett vad färska förändringar introduceras – och att någon annan med en webbplats kan lära av.”

Google har avslöjade tre viktiga detaljer om sin egen SEO-strategi som potentiellt kan hjälpa andra webbplatsägare.

Fokusera på små förändringar

Små märkbara förändringar kan ge stora vinster, säger företaget.

“Google My Business-marknadsföringswebbplatsen såg till exempel en ökad ökning av organisk trafik i närheten av 2, delvis på grund av att teamet implementerade ett antal grundläggande grundläggande metoder för webben, som att visa sökmotorer vilka webbadresser som ska indexeras genom att implementera kanonicals.”

Google har lyckats replikera organisk tillväxt över flera av dess webbplatser efter genomförandet av de förändringar som illustreras i diagrammet nedan.

Google förklarar sitt eget företags tillvägagångssätt till SEO

Omfamna förändring

Användarnas sökbeteende ändras alltid, vilket leder till att Google genomför nya sökfunktioner för att fortsätta.

Webbplatsägare bör ta ett liknande tillvägagångssätt för att omfamna förändring, snarare än att skrika bort från det.

Experimentera med olika förändringar har resulterat i bättre SEO-resultat för Googles webbplatser.

“Förra året fokuserade vi på att fixa Google Search Console-fel, implementera strukturerad data och lägga till AMP på sidan Think with Google. Efter att vi fixat ett vanligt AMP-fel på ett antal webbadresser ökade dessa visningar med 200%. “

Konsolidera flera egenskaper när det är möjligt

Google rekommenderar att konsolidera när webbplatsägare befinner sig att skapa flera webbplatser med liknande innehåll.

“Att skapa en bra webbplats istället för flera microsites är det bästa sättet att uppmuntra organisk tillväxt över tiden.”

Det var vad Google gjorde efter att ha insett att det hade utvecklat ett stort antal nästan dubbla webbplatser.

Google förklarar sitt eget företags tillvägagångssätt till SEO

Konsolidering av fastigheterna gav positiva resultat, förklarar företaget:

“Till exempel, efter den webbplatsrevisionen, bestämde vi oss för att översyna våra marknadsföringswebbplatser för Google Retail. Genom att städa upp sex gamla webbplatser, konsolidera innehåll och fokusera vår energi på en stor webbplats fördubblades webbplatsens klickfrekvens och ökade organisk trafik med 64%. “

Key Takeaway

Enligt Googles Sean O’Keefe har fokus på dessa tre områden hjälpt företaget att bygga en SEO-strategi som kan anpassa sig till förändringar och driva resultat.

Han tror att samma begrepp kan tillämpas på alla webbplatser. källa

You may also like...