Bli bättre på etisk SEO…

Sökmotoroptimering (SEO) har varit ett stort modeord bland marknadsförare i åratal. Anledningen till detta är att sökmotorer kan vara legitima källor till mängder av trafik till din webbplats och ju högre du rankas på dem, desto bättre.

Problemet som uppstod i början av SEO, var ett flagrant missbruk av systemet. Vad som började med ett par oskyldiga knep för att få fler besökare, förvandlades till frågor om etikett och heta debatter kring vad som bör, och inte bör tillåtas. Det finns fortfarande gott om marknadsförare som fortfarande följer 90-talets taktik, antingen genom okunnighet eller trots.Här följer några tips om hur man kan göra SEO bättre ur estetisk synvinkel.

Undvik att fylla Metataggar med sökord. Detta är ett tydligt exempel på hur utvecklare och marknadsförare drog fördel av systemet till den grad att all användbarhet tagits bort. För flera år sedan började webbplatser fylla sina metataggar med alla möjliga sökord och fraser, de kunde hitta på. Det var till och med en vanlig metod att helt enkelt stjäla metataggar konkurrenternas.
Fyll inte sidfoten med skräp! Ett annat exempel är utvecklare som försöker öka sin ranking genom nonsens, genom att fylla sidfoten med sökord eller länkar. Detta resulterar i en enorm sidfot som inte ökar användbarheten av webbplatsen ett dugg! Det snarare minskar den!
Duplicera inte innehåll över flera domäner. Har du någonsin sökt efter något på Google och klickat på ett dussin länkar som verkade unika, för att inse att mer än hälften i slutändan ledde till samma plats eller produkt? Visst är det irriterande! Det viktigaste är att sätta dig i tankesättet hos en användare. Vi är alla medvetna om att mer trafik lika ofta mer pengar, men att duplicera allt innehåll på flera platser bara så du visas flera gånger i en sökning är i huvudsak bara spam! Om man bara vill se sina Analytics stiga., kan man fundera över det faktum att hälften av de personer som besöker din webbplats, blir irriterade på att de ständigt hamnar där och kommer därför aldrig att överväga att köpa vad det är du säljer.

 

You may also like...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

sjutton − 14 =